Školní schránky důvěry jsou určeny především pro žáky školy a jejich rodiče (včetně opatrovníků nebo zákonných zástupců žáků školy), kteří se při řešení případného problému sami rozhodnou nevyužít možnosti kontaktovat některou z pověřených osob, uvedených v záložce “Osoby poskytující informace a vyřizující stížnosti“, nebo konkrétního zaměstnance školyꓼ ať už z důvodu, že neví, komu z uvedených osob přesně svůj návrh nebo problém přednést, nebo mají obavu z průběhu osobního setkání, popřípadě chtějí zcela zůstat v anonymitě.
Co nám tímto prostředkem můžete sdělit? Například, že se žák školy:
Školní schránka důvěry je uzamykatelná poštovní schránka, určená pro podání podnětů a informací písemnou formou, která je umístěna:
Školní schránka důvěry je otevřena a vyzvednuta vždy jen za přítomnosti dvou osob, kterými jsou:
Uzavřené a jmenovitě označené obálky jsou následně předány do rukou adresáta, ostatní bez uvedení adresáta členěny dle obsahu sdělení a pedagogických kompetencí (výchovná poradkyně, metodik rizikového chování, vedení školy, pedagogický sbor).
Četnost otevření je přibližně jedenkrát za čtrnáct dní.